orszak stukonny ruszył z kopyta

czyli  pierwszy maraton filmowy

Weszłam w nowy rok z impetem. Jak na rasową kinomaniaczkę przystało Sylwestra spędziłam w kinie. Organizacja maratonu w Olsztynie była naprawdę marna. Pół godziny przez całą impreza galeria była zamknięta na głucho, żadnej informacji, wskazówki ani dostępu do internetu. Pustynia. Tylko małe grupki coraz bardziej ponurych ludzi, zdezorientowanych tak samo jak my, krążące wokół budynku. W końcu ktoś się do kogoś dodzwonił i dowiedział się, że wejść można przez parking podziemny. Gdyby to był wieczór horrorów, to pomyślałabym, że to atrakcja wliczona w cenę. Już się rozpędziłam i chciałam subtelnie szybę wytłuc, alarm uruchomić, ale ktoś się pojawił i łaskawie otworzył jakieś boczne wejście dla służby.  A przynajmniej tak to wyglądało. W towarzystwie byłam zacnym, więc odpuściłam zadymę.
Wybrałam cztery filmy pod hasłem przewodnim "komedie". Hm...

"Dzikie historie" Damiana Szifrona  podali na początek. To był bardzo dobry wybór. Film jest o złości a złość to prawie tak nośne i filmowo wdzięczne uczucie jak miłość. Szifron przedstawił znakomitą kompozycję sześciu historii opowiadających o tym, że determinacja może wszystko.Uczta. Do filmu wrócę kiedyś na pewno.

Potem niestety była  "Pani z przedszkola" Marcina Kryształowicza i to naprawdę jest zły film. Zły. Nie udźwignęła go ani Kulesza ani Woronowicz, chociaż oboje są dobrymi aktorami i w normalnych warunkach wystarczy im nie przeszkadzać.Tu im kłody pod nogi rzucał scenariusz i niestety zderzenie z nim okazało się bolesne w skutkach. Co mogę powiedzieć po filmie dobrego? Maja Bohosiewicz miała świetne buty a najbardziej zabawna była Janda w swoim płaczliwym wydaniu. To można sobie wyobrazić jak bardzo złe to musiało być.
Film zasadniczo jest o mężczyźnie, który usiłuje dojść przyczyny swoich kłopotów z erekcją. Miały być jaja polskiego Woody Allena, wyszły zbuki. Omijać szerokim łukiem. Jak mi ktoś nie wierzy to tu jest zwiastun. Całość jest jeszcze gorsza. 

Po północy było po francusku. Najpierw "Samba" Oliviera Nakache i Erica Toledano. W rolach głównych  Omar Sy, który już w "Nietykalnych" pokazał co potrafi i Charlotte Gainsbourg znana z  "Nimfomanki" von Triera. Zrobili kawał dobrego kina społecznego, ze świetnie zarysowanymi postaciami. Żadnej łatwizny i podawania na tacy, ale też żadnych karkołomnych parabol czy symboli. Film o absurdach polityki imigracyjnej we Francji i o tym jak jednostka zderza się z systemem. Warto.

Mocnym akcentem na koniec był film "Za jakie grzechy, dobry Boże?" Filipa de Chauverona. Rewelacyjny! No może nie dla wszystkich, raczej dla miłośników francuskich komedii w stylu "Plotki". Film z  wdziękiem rozprawia się z poprawnością polityczną, pseudo tolerancją i stereotypami. Idźcie do kin i bawcie się dobrze. Naprawdę warto:)

A kiedy się wraca do domu nad ranem  polecam żurek. Nie pytajcie, ile kosztuje taksówka pierwszego stycznia o świcie. 




16 komentarzy:

  1. Idę Kochana. IDĘ. Zaczynam od Dzikich Hisrorii! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idź, idź:). A potem wróć, bo jeszcze o filmie napiszę:) "Dzikie historie" są u nas promowane pod hasłem "Pedro Almodovar przedstawia" ale nigdzie nie znalazłam wiarygodnej informacji, że miał z filmem coś wspólnego. Może jest współproducentem a może się tylko ciepło o filmie wyraził. Nie wiem.

      Usuń
    2. Ja gdzieś wyczytałam (na afiszu? w napisach końcowych?), że Almodovar był producentem tego filmu.
      Nie wiem czy to wiarygodne źródło, ale to samo piszą tu:
      http://www.filmweb.pl/film/Dzikie+historie-2014-689545/cast/crew

      Usuń
    3. Doczytałam, że wyprodukowała film "El Deseo" firma producencka braci Almodovar. Ale czy to jest powód, żeby Pedra wykorzystywać do promocji?

      Z drugiej strony, do promocji każdy chwyt dozwolony:). Z trzeciej strony nie wszyscy Almodovara lubią i mogą przegapić.

      Usuń
    4. Miłość jest zawsze piękna, kiedy jesteś z prawdziwą osobą, tobą i prawdziwym kochankiem. Jestem Mayruris Camplelo Mój chłopak zerwał ze mną i byłem samotny, więc został skierowany do bardzo miły i wielki czar caster dr ADELEKE, który pomógł mi przywrócić mój kochanek do mnie i poprosił mnie o 340 euro za przedmioty potrzebne do zaklęcia i dziś jestem z nim teraz i jesteśmy szczęśliwi razem. Jestem bardzo wdzięczny za to, co zrobiłeś dla mnie Dr ADELEKE możesz wysłać mu e-mail aoba5019@gmail.com lub Whatsapp mnie przez +27740386124 

      Usuń
  2. Ooo super, zastanawiałam się nad sambą, w takim razie muszę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za info o PnP, a już się wybierałem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kris, wybierz się na "Dzikie historie" i napisz, co myślisz.

      Usuń
  4. Zabiera moje komentarze w nicość?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widze nie wszystkie :-) Z PzP nie wyszłam, bo nie wierzyłam własnym oczom...

      Usuń
  5. Tak, ja też nie wierzyłam. Zwłaszcza w terapeutę, który zasadniczo radził rżnąć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam. Bosssskie. Na początku myślałam - jesuuu - na co ta Odwodnik mnie wsadziła. Ale potem było już coraz lepiej. Na końcu chciałam wejść w ekran i już nie wychodzić :)))

    Almodowar był w czołówce. Nie wiem jako kto bo było po hiszpańsku ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsza historia moim zdaniem była po to, żeby usadzić widza w fotelu (jak w samolocie) i pokazać mu, że ma zapiąć pasy, bo wszystko może się zdarzyć.

    Ostatnia historia była wisienką na torcie (weselnym).

    Taka ładna klamra:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oto moje świadectwo z Heart Warming zadłużony klient (Anita ze Stanów Zjednoczonych) Sir musiałem odpisać do ciebie, choć jestem w pracy teraz poinformować, że zaklęcie z powodzeniem pracował, a on wrócił do mnie tak jak pan powiedział, że sir. Piękna czerwona róża została właśnie przywieziona do mojego miejsca pracy od człowieka, z którą się z tobą skontaktowałem 20 marca. Sir jestem tak szczęśliwy, aby powiedzieć to całemu światu teraz, że wrócił do mnie przez potężne zaklęcia wczoraj około 6:00pm. Wszystko wyszło tak, jak pan to powiedział. Nie ma już wątpliwości. Trudno mi w to uwierzyć. To naprawdę zaskakujące! Dziękuję bardzo dr ADELEKE za tkanie magiczne moce na mnie, i zjednoczenie mnie i mojego ex wraz z najwyższej mocy. kontakt w celu uzyskania pomocy za pośrednictwem WhatsApp +27740386124 lub e-mail: aoba5019@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Miłość jest zawsze piękna, kiedy jesteś z prawdziwą osobą, tobą i prawdziwym kochankiem. Jestem Mayruris Camplelo Mój chłopak zerwał ze mną i byłem samotny, więc został skierowany do bardzo miły i wielki czar caster dr ADELEKE, który pomógł mi przywrócić mój kochanek do mnie i poprosił mnie o 340 euro za przedmioty potrzebne do zaklęcia i dziś jestem z nim teraz i jesteśmy szczęśliwi razem. Jestem bardzo wdzięczny za to, co zrobiłeś dla mnie Dr ADELEKE możesz wysłać mu e-mail aoba5019@gmail.com lub Whatsapp mnie przez +27740386124 

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć . Niedawno widziałam dowody DR DAWN na blogu, który odwiedzam, aby rozwiązać problemy w związku i randkowaniu, ponieważ miałam poważne kłopoty z moim chłopakiem i spotykaliśmy się przez dziewięć miesięcy, po prostu nagle się zmienił, nie odpowiadał na moje pytania. dzwoni, zaczął oszukiwać, skrzywdził mnie na wiele sposobów, nigdy nie sądziłem, że to możliwe i po prostu pomyślałem, że powinienem spróbować *może z jakiejś desperacji*.. i skontaktowałem się z GREAT DR DAWN. Na początku wszystko wydawało się senne i niewiarygodne, jego rady i rozwiązania były trochę proste i dziwne, a ja trochę się bałem, ponieważ czytałem i słyszałem wiele historii o fałszywych czarodziejach, oszustwach i nigdy nie wierzyłem w magię. i wiara i wrzuciłem kilka rzeczy po wszystkim i zadziałało to jak cud, wszystko poszło w zupełnie nowym kierunku, było i było niesamowite... Myślę, że to wszystko w dobrej wierze sprawiło, że przeczytałem ten konkretny post w ten wierny dzień. . Mam nadzieję, że mogę pomóc innym ludziom, tak jak on pomógł mi... Zrobiłem trochę i dostałem wszystko, czego chciałem. Jeśli chcesz *swojego chłopaka, dziewczynę, męża, żonę, rodzinę i życie miłosne. Wyślij e-maila { dawnacuna314@gmail.com } lub skontaktuj się z nim na WhatsAppie
    {+2348032246310}

    OdpowiedzUsuń